-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51862 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:4

جريان شكست اوليه و پيروزي نهايي مسلمانان در جنگ «حنين» چه بود؟

دو هزار نفر از مسلماناني كه در فتح مكه اسلام را پذيرفته بودند به اضافه ده هزار نفر سربازان اسلام كه همراه پيامبر براي فتح مكه آمده بودند كه مجموعاً دوازده هزار نفر مي​شدند براي ميدان جنگ حركت كردند.



«مالك بن عوف» كه مرد پرجرئت و با شهامتي بود به قبيله خود دستور داد غلافهاي شمشير را بشكنند و در شكافهاي كوه و درّه​هاي اطراف، و لابلاي درختان بر سر راه سپاه اسلام كمين كنند، و به هنگامي كه در تاريكي اوّل صبح مسلمانان به آنجا رسيدند يكباره به آنان حمله​ور شوند و لشكر را در هم بكوبند.



او اضافه كرد محمّد(ص) با مردان جنگي هنوز روبرو نشده است تا طعم شكست را بچشد!



هنگامي كه پيامبر نماز صبح را با ياران خواند فرمان داد به طرف سرزمين «حنين» سرازير شدند، در اين موقع بود كه ناگهان لشكر «هوازن» از هر سو مسلمانان را زير رگبار تيرهاي خود قرار دادند، گروهي كه در مقدمه لشكر قرار داشتند (و در ميان آنها تازه​مسلمانان مكه بودند) فرار گردند، و اين امر سبب شد كه باقيمانده لشكر به وحشت بيفتند و فرار كنند.



اما علي(ع) كه پرچمدار لشكر بود با عده كمي در برابر دشمن ايستادند و همچنان به پيكار ادامه دادند.



(در اين هنگام پيامبر در قلب سپاه قرار داشت). و عباس عموي پيامبر(ص) و چند نفر ديگر از بني هاشم كه مجموعاً از نه نفر تجاوز نمي​كردند و دهمين آنها «ايمن» فرزند «ام ايمن» بود اطراف پيامبر(ص) را گرفتند.



مقدمه سپاه به هنگام فرار و عقب​نشيني از كنار پيامبر(ص) گذشت، پيامبر(ص) به عباس كه صداي بلند و رسائي داشت دستور داد فوراً از تپه​اي كه در آن نزديكي بود بالا رود و به مسلمانان فرياد زند «يا مَعْشَرَ الْمُهاجِرينَ وَ الْاَنْصارَ يا اَصْحابَ سُورَةِ الْبَقَرَةِ يا اَهْلِ بَيْعَةِ الشَّجَرَةِ اِلي اَيْنَ تَفِرُّونَ هذا رَسُولُ اللهِ(ص)».



[اي گروه مهاجران و انصار! و اي ياران سوره بقره! و اي اهل بيعت شجره! به كجا فرار مي​كنيد؟ پيامبر(ص) اين جا است!]



هنگامي كه مسلمانان صداي عباس را شنيدند بازگشتند و گفتند «لبيك، لبيك» مخصوصاً انصار در اين بازگشت پيش​قدم بودند، و حمله سختي از هر جانب به سپاه دشمن كردند، و با ياري پروردگار به پيشروي ادامه دادند، آنچنان كه طايفه «هوازن» به طرز وحشتناكي به هر سو پراكنده شدند و پيوسته مسلمانان آنها را تعقيب مي​كردند.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.